Často si firmy a majitelé webů i někteří SEO analytici myslí, že analýza klíčových slov je prostý seřazený výpis, vyexportovaný z nějakého méně, či více sofistikovaného nástroje. To je však zásadní omyl, plynoucí z neznalosti problematiky. Analýza klíčových slov, to totiž nejsou pouze tabulkové údaje, ale především to, co z nich vyplývá. Proto nikdy nedáváme klientovi jen kupu klíčových slov a čísel, ale vytváříme řádně promyšlený dokument, který je přehledný a dobře strukturovaný. Nejdůležitějšími nástroji při analyzování webů a e-shopů totiž nejsou všeliké speciální a propracované SEO nástroje či webové online služby. Tím nejlepším a nejpodstatnějším nástrojem, který je však třeba řádně vyškolit, aktualizovat a prověřovat jeho dostatečnou funkčnost, je vlastní mozek.
Analýza vždy obsahuje:
- Soupis vybraných frází (klíčové slovo) a jejich pozice ve vyhledávačích Google.cz a Seznam.cz
- Hledanost klíčových slov
- Návrh klíčových slov
- Konkurenčnost jednotlivých frází
- Návrh, pro které vstupní stránky jsou tyto fráze vhodné
- Návrhy na vytvoření nových vstupních stránek a úpravy informační architektury webu
- Tipy pro používání frází na webu i mimo něj
- Vysvětlení, co které naměřené hodnoty znamenají, proč jsou takové jaké jsou a jaké by měly v optimálním případě být.
Formát analýzy
Výstupním formátem analýzy klíčových slov je tabulka na Google Disku (tabulka Google Dokument), kterou vám nasdílíme. V analýze uvidíte spoustu údajů, přehledně seskupených do logických celků, s popisy jednotlivých částí. Díky filtrování si můžete v tomto dokumentu snadno filtrovat potřebné informace, jako jsou klíčová slova pro cílové stránky, fráze vhodné pro PPC, nebo pro jiné typy reklamy.
Klíčová slova a jejich použití na webu – co dělat po vypracování analýzy
Návrhy klíčových slov, které jsou součástí analýzy, můžete použít v textech, nadpisech, titulcích stránek, ALT popisech, titulcích obrázků. Dále je pak použijete při linkbuildingu, v PPC reklamě a mnoha dalšími způsoby v internetovém marketingu.
A co dál … sledování pozic klíčových slov ve vyhledávači
Po spuštění webu, e-shopu nebo po aplikaci výsledků analýzy je vždy dobré pravidelně sledovat pozice klíčových slov a vývoj návštěvnosti. Jedině tak lze vyhodnotit, do jaké míry byly provedené zásahy úspěšné.